2005-06-21

Regntunga skyar

Vi överraskades av ett häftigt skyfall när vi var nere på stan idag. Vi var helt oförberedda, jag hade ju bara T-skirt på mig. Men det gör inget at jag blev dyngsur för jag känner genast hur den förbannade pollen försvinner ur luften. Idealet vore med lite regn varje natt för att rensa luften och sedan 25 grader varmt på dagarna och klara ljumma kvällar. Så hoppas jag att sommaren blir, men sådan tur har man väl inte.
Men inget regn i världen kan förstöra den här sommaren jag har det så bra ändå. Det kan få regna katter, småspik och elefanter om det så vill. Jag kan sitta inne och läsa böcker och mysa framför brasan med Josefina. När det regnar kan man ordna i skåp och möblera om så att det blir bra. Men blir det bättre väder så ska jag fälla träd, måla om småstugorna och underhålla stället. Ja hur det än blir så blir det en bra sommar tror jag, fullt med fix och sköna stunder.

- Blöt Niklas

No comments: