2005-06-16

Dags för iste

Äntligen är sommaren här. Det är sådär klibbigt varmt ute men det är skönt att äntligen få känna värme, det var evigheter sedan det var sommar känns det som. Jag har just köpt dom sista påsarna "Lipton Ice Tea Lemon" på Coop nere vid Mariaplan. Majorna bubblar av liv, det är som att sommarvärmen har fått husen att kräkas ut alla människor på gårdarna och uteserveringarna. Plaskdammen är full med nakna, glada barn från morgon till kväll. På kvällen tar fjortisar och gymnasiestudenter över, dom samlas på slänten upp mot den stora tegelgula skolbyggnaden. Sommaren i staden är skön.
Själv ser jag fram emot att komma ut på Annemo. Jag vill måla hus, gräva, bygga och fixa med sommarstugan. Nej jag har inget Kirschen-Timell-komplex, jag har länge gillat fix. När jag var liten tycker jag det var mest jobbigt. Det var alltid något nytt som skulle byggas om, något dass som skulle flyttas eller träd som skulle fällas. När man är liten får man ju inte göra något av det roliga dvs planera, använda yxan, motorsågen och hammaren. Istället får man stå där och se på, kanske hålla en planka eller släpa ris... och hur kul är det?
Nu har jag och Josefina stora planer, det gäller bara att övertyga min bror och hans fästmö om att det är goda idéer. Vi är ju rätt olika men det är väl lite av charmen av att dela sommarstuga med sin bror. Risken är bara att inget blir gjort då båda stretar åt olika håll.

- Niklas Timell

No comments: