2005-06-21

STRESS

Jag är hyperstressad nu, det kryper i hela kroppen. Det började när jag ringde flyttfirman som ska ordna flytten åt oss. Jag pratade nu med samme man som jag talat med tidigare. Nu verkade det dock inte längre som om han hade koll på någonting. I torsdags lovade han mig att vi skulle få veta i början av veckan när flytten skulle bli av. Det var därför jag ringde nu. Det verkade dock som om det hade blivit hans kollegas jobb att ta hand om mitt fall. Kollegan var dock inte där för närvarande utan skulle komma åter imorgon. Detta var inte den jobbigaste biten, det var snarare det att jag fick svara på en massa saker som dom redan borde veta, han frågade om mitt mobilnummer, vilken hjälp vi behövde och hur stor lägenhet jag hade. Nu är min skräck att dom alls inte kommer ha tid att flytta oss dom närmsta två veckorna som vi blivit lovade.
Jag blir så stressad. Flyttgubben jag pratade med hade tidigare varit så lugn och samlad och förtroendeingivande. Nu visade han sig dock vara lika ostrukturerad och ickeprofessionell som jag fruktat tidigare. Min erfarenhet av lastbilschaufförer och speditörer (inte flyttfirmor men jag förmodar att de är likartade) är inte dom bästa. Outbildat, inskränkt pack. Mycket stressande. Vi får se imorgon hur det går, den andre flyttgubben skulle ringa mig sa dom. Jag ringer dom vid 11 om jag inte hört något innan dess.

- Stressad Niklas

No comments: