2009-02-23

Naken på Internet

I måndags startade en ny programserie på P1, den heter "På nätet". Lite fånigt, jag vet. Första programmet handlade delvis om att vara naken på nätet eller som dom säger total transparens. Programmet tog upp problematiken kring att visa upp sitt privatliv helt öppet på nätet. 
Det jag säger på nätet är sådant som jag jag skulle kunna prata om på en buss i ett samtal med en nära kompis. Alltså sådant som folk gärna skulle kunna tjuvlyssna på men som dom troligtvis inte skulle bry sig så mycket om. Jag skriver ju huvudsakligen för mig själv och mina närmaste men tycker det är kul att få kommentarer även från helt okända. Det som skiljer mina utlägg på nätet från samtal i bussen är att dom stannar kvar och kan hittas när som helst. Men jag är inte direkt nervös för att framtida arbetsgivare skulle läsa mina texter här, jag skriver endast om sådant som jag står för och som talar om vem jag är som person. Men visst, jag lär ju inte få jobb på antipiratbyrån.

No comments: