2009-01-19

Är jag norrlänning?

Enligt norrlandstestet är jag 69% norrländsk. Frågan är hur norrländsk jag är enligt den här listan:

Jag har kört:
[ ] snöskoter.
[ ] Traktor.
[x] Bil.
[ ] Lastbil.
[ ] Fyrhjuling.

Jag har ätit:
[ ] Souvas.
[x] Västerbottenost.
[ ] Surströmming.
[x] Pitepalt.
[x] Tjälknöl.

Jag kan åka:
[x] Skidor
[x] Längdskidor
[x] Skridskor
[ ] Snowboard

Jag har upplevt:
[ ] Snöstorm.
[x] Minus 30 grader.
[ ] Lämeltåg.
[ ] Midnattsol.
[ ] 2m Snö.

Jag har:
[ ] Druckit mig full på hembränt.
[ ] Varit nära att förfrysa mig.
[ ] Sovit utomhus på vintern.
[ ] Badat isvak.
[x] Plockat Hjortron.
[ ] Träffat på ren i det vilda.
[ ] Träffat på älg i det vilda.
[ ] Träffat på björn i det vilda.
[ ] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.
[x] Sett Dunderklumpen.
[ ] Snusat
[ ] Jagat vilt.

Jag:
[x] Bor i Norrland.
[ ] Är fåordig.
[ ] Pratar Norrländsk dialekt.
[ ] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.
[ ] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.
[ ] Jag känner/är en Same


11/37, typ 30%

No comments: