2009-01-11

freidwall.se

OK, för att väga upp mina onyttigheter idag så måste jag försöka vara kreativ. Jag har under flera veckor nu försökt skissa på något att lägga upp på domänen freidwall.se. Tanken är att sidan ska fungera som en portal för allt vår lilla familj håller på med på nätet, ett ställe att koppla ihop bloggar, flickr, bilder osv. Nu måste jag erkänna att det är alldeles för länge sedan jag höll på med webdesign mer än rent grafiskt. Drömmen är en snygg css-uppbyggd sida med diverse smarta funktioner. Nu har jag försökt brottas med Dreamweaver men trots smarta mallar så fick jag aldrig riktigt till det utan fick bli något enkelt uppbyggt på tabeller. Dock är jag ganska nöjd med friendfeed som gav mig möjligheten att koppla samman alla möjliga rss-flöden och sammanställa dom på ett enkelt sätt. Jag gör också ett försök med google friend connect som gör det möjligt för folk att ta mer aktiv del av sidan. Så om du känner dig manad så är det abra att logga in på freidwall.se och skriva en kommentar eller två... och om det är någon som vill ge meg tips eller ett handtag i själva designarbetet sär är det fritt fram att höra av sig.

No comments: