2007-02-08

Bilhelvete

Igår när jag var påväg för att hämta vidar dog bilden igen, motorn... något nytt jävelskap med motorhelvetet. Vi fick ju byta hela motorn förra sommaren... ja jag vet inte vad det är. Jag hade ju tur att bilen stannade hundra meter från en trevlig och hjälpsam bilverkstad. Han ska kika på bilen och höra av sig idag.
Vi har börjat att på allvar överväga att köpa en helt ny bil. Låna pengar och sedan köpa en ny bil med massor av garanti och inbakad servis. Jag vill bara tanka och åka, tvätta bilen ibland och blir det fel så ska det inte kosta något extra. Men gör man det får man pynta runt 2000kr/månad för lån och allt... men ska man byta motor en gång om året så kanske det går på ett ut.

Så idag är jag hemma och surar. Vill inte går med Vidar till Förskola när det är -20C då promenaden tar samanlagt ca45 minuter.

No comments: