2007-03-09

Rollspelare till graven

Jag har en kul hobby, rollspel. Ja inte sexlekar då utan rollspel med tärningar, penna och papper. Jag har spelat sedan jag var tolv år gammal, tjugoårsjubeleum i år faktiskt. När jag gick i grundskolan och gymnasiet skrev jag rollspel varje dag och spelade minst åtta-tio timmar rollspel i veckan (oftast mer än 20 timmar). Under universitetstiden spelade jag också en hel del, varje söndag och ofta någon kväll i veckan och en hel del mellanspel på caféer och pubar. Hehe, låter som att jag inte hade tid med annat, men jag hade ju polare, flickvänner, pluggade och drack en hel del öl emellanåt också. Nuförtiden blir det inte mer spelande än någon kväll varannan månad, men jag tänker alldrig sluta helt. I sommar ska vi samlas ett gäng spelare från studenttiden och spela en helg. det ska bli attans kul.

Rollspel kan rekomenderas för alla, gammal som ung (Vidar komemr få börja spela så fort han kan prata samanhängande). Hör av er till mig om ni vill ha tips om nybörjarrollspel elelr hur man tar upp en gammal fin hobby igen. Men bara som en varning: http://news.bbc.co.uk/1/hi/northern_ireland/6425333.stm

4 comments:

sefr said...

Fasen alltså fett avis att du lyckats hålla det igång!

Jag har haft lite funderingar på att leta upp Johan, han är ändå förbi där jag jobbar o lunchar lite då och då. Och ja, jag har ju egentligen inget för mig när jag är i Linköping på veckorna så... det kanske finns en liten möjlighet ändå!

Roligt sammanträffande, satt faktiskt och pratade om De övergivnas armé idag. Vore roligt att höra vad Didi har för sig idag, tänkte jag och sökte runt lite på nätet. Ganska rolig sökning. Den returnerar, så långt jag hade ork att titta, uteslutande sajter som på olika sätt idiotförklarar författarnas insats.

Lite roligt. Jag blir lite nyfiken på att träffa någon av författarna och höra hur de ser på det hela... liksom... hur känns det att göra något så urbota dumt så ofantligt offentligt?

Unknown said...

Hallå, Peter. Klart att ni ska sätta igång igen, det är viktigt annars dör fantasin och sedan dör själen och sedan så... sedan lever man utan liv!!! Eller så ägnar man sig åt något annat kul ;-)

Unknown said...

buhu... /me foljer konverstationen per mail men det ar illa knepigt att lang distans spela fran Japan. Skumt nog ett land dar rollspel aldrig over huvudtaget fatt nagot fotfaste, forutom folk som klar ut sig och mini-lajvar pa stan da... :)

Unknown said...

pa tal om det ena och det andra... magi och de 8 o sa vidare:

http://www.youtube.com/watch?v=oypqXzAZNy0