2009-10-15

Google Wave

Nu har jag fått min inbjudan att testa på Google wave. Jätteroligt men än så länge känns det lite för buggigt för att man ska vilja göra något riktigt i det. Det är inte heller tillräckligt anpassat för vanliga användare som mig. En annan sak är att jag inte har några vänner som har google wave så jag har ingen att vinka till (kontakta gärna nirufe[at]googlewave.com om ni vill).
Framförallt tror jag att detta verktyg är bäst för att brainstorma över nätet med och att planera saker tillsammans. Men jag tror säkert att om det vill sig väl så kommer detta att öppna upp de sociala sajterna så som facebook så att man kan dela med sig av waves mellan de olika idag låsta inloggningarna.

2 comments:

Johan said...

Intressant. Jag ska signa upp och sedan får vi vinka till varandra. Har inte riktig koll ännu men det verkar ha grym potential. Frågan är bara när tekniken blir genomskinlig (som mikron) och användbar för gemene man.

ruc said...

Jag behöver en invite :)