2009-04-01

Dela med dig


När jag växte upp fick jag lära mig att man skulle dela med sig, låna ut dina leksaker, lek tillsammans så blir det roligare. Så nu tänker jag göra samma sak med mitt trådlösa nätverk. Det finns ingen lag som kan tvinga mig att inte dela med mig till grannar och förbipasserande. Inte för att det lär användas av särskilt många eftersom jag bor i en avkrok men principen är viktig. Varför sitta på en massa bandbredd som jag inte använder? Visst om någon skulle sätta sig och råtanka tunga filer från en bil utanför så skulle jag kanske tvingar att tillfälligt kicka honom.
Om alla öppnade sina trådlösa bredband så skulle vi få ett trevligare digitalt klimat, lite som bredbandens allemansrätt. Detta får bli min lilla protest mot den vansinniga IPRED-lagen. Gör som jag och många andra nu, dela med dig!

1 comment:

Jere said...

Det låter som en väldigt trevlig ide tror jag ska använda den principen.